onsdag den 3. juli 2013

En ny scrapper på vej

Mathilde og jeg er alene hjemme i denne uge, da drenge er på "Drengerøvsferie" med farfar og onkel. Jeg spurgte Mathilde, hvad vi skulle finde på, når nu vi bare var os to tøser. Svaret kom som et lyn fra en klar himmel: Vi kunne kører i en scrapbutik, købe scrap og så kører hjem og scrappe - det er mors pige :o)

Tirsdag kørte vi ned til Rikke i Love2scrap. Jeg skulle alligevel se på Project life til mine billeder fra Ghana, så det var helt perfekt. Jeg fik købt lommer og Cinnamon core kit, som bare passer perfekt i farverne. Et album var ikke nødvendigt, for sådan et fik jeg af min kusine i Bachelorgave - så nu skal der scappes!
Mathilde gik længe rundt, og kunne ikke rigtig finde ud af, hvad hun ville lave. Hun fandt en hjertepunch, lidt papir og lidt pynt. Pludselig var hun helt stille... hun var faldet over en rød Smashbog, og så var der ikke så meget at rafle om: Mor den kunne jeg godt tænke mig. Jeg kunne se mig selv, når jeg står og aer papir... hun var solgt, så den kom med hjem, og det har igen af os fortrudt.

Tirsdag med vores høst, efter godt en time i butikken:

 
Da vi kom hjem, blev vi ret hurtig enige om, at indtage vores spisebord indtil drengen kommer hjem igen. Som Mathilde sagde, så må vi spise ved sofabordet ;o)
 
Mathilde med sin "lykkepakke":
 
Det er ene og alene Mathildes Smashbog, hun finder billeder, pynt, tegner og skriver selv:
 
Første side i bogen er færdig - jeg er blevet spurgt om to ting "Hvordan skriver man mig?" og "Hvad står der på den grønne?":
 
 
Vores tøseuge lakker mod enden, men hold da helt ferie, hvor har det været hyggeligt, så det gør vi helt sikkert igen!
 
 


7 kommentarer:

  1. Hvor er det bare alle tiders med sådan en hel uge, og ungerne elsker det bare. Jeg har gennem de sidste mange år haft alle mine 6 børnebørn (alle piger) herhjemme en uge i efterårssferien , og så går det også bare der ud af for fulde gardiner, og ungerne elsker det bare og får prøvet en masse forskelligt, og de er bare sååå stolte, når de får lavet en masse. Og så er det bare en god grund at give dem til senere, og de lærer sååå meget fra det.
    Rigtig flot Mathilde, din bog er bare sååååååå superflot og godt lavet. Jeg glæder mig virkelig meget til, at mor vidser os mange flere flotte sider senere igen. Du er bare smadder dygtig til at sætte det hele godt sammen og har brugt nogle seje ting og fede farver, der bare passer sååå flot til smukke billede. Goddt gået sweetie.

    SvarSlet
  2. Det ser bare super hyggeligt ud og kan godt forstå hun faldt for smash sættet... og dejligt med nye scrapper... hi hi... ja min datter er til dyr - heste , hunde mm og desværre ikke til scrap men hun vil gerne ha både album og LO'er... hi hi... Go' scrappelyst til Jer begge...

    SvarSlet
  3. Det lyder da bare som en rigtig hyggelig uge.

    SvarSlet
  4. ajjj super sød og smadder flot at lillepigen er så dygtig. og bare herligt med en mor datter dag ik.

    SvarSlet
  5. Hvor er det dog bare fantastisk at læse, om jeres fælles delte interesse. Jeg kan godt forstå at din datter faldt for en Smash bog! Personligt kan jeg ikke finde ud af og bruge en sådan én, men jeg har også lyst til det skal være organiseret og efter visse "regler"...her er børn jo heldigvis så dejligt spontane og umiddelbare. Det er en dejlig tanke, at hun kan finde et sted, hvor hun kan slippe sine kreative tanker, impulser og evner løs!! Tak for at du delte jeres dag med os ;-)

    SvarSlet
  6. Aiiiii så har vi snart en ny scrapper med ved messerne. Dejligt med en ny generation. Jeg håber bare der snart kommer en svigerdatter der deler min interesse for børnebørne det kommer jeg skisme da til at vente længe på. To brødre der bor sammen, det kommer der ikke mange børenbørn ud af LOL. Hils søde mathilde og sig, at vi glæder os til at se hende omkring bordet ;o)

    SvarSlet
  7. Hvor ser det bare rigtig hyggeligt ud og ja det er fantastisk når ens datter gerne vil deltage, men Rikke nyd det i de år det vare for når de bliver teenagere så er det ikke så interessant mere!!!! Jeg går stadig og håber at min datter (16 år) får lyst til at scrappe igen men jeg tror desværre at det har laaaange udsigter ;O)

    SvarSlet